Göteborg Post tidningen

95247-3

Jag var med i GP-tidningen idag.

Jag och min tatuering
     Teckenspråkstatuering

På hennes överarm står ett namn.
Men bara den som behärskar teckenspråket kan läsa vad det står. Tatueringen består av sex bokstäver ur handalfabetet Och bildar hennes eget namn – Ulrika.
 - Jag funderade jättelänge innan jag gjorde min tatuering för elva år sedan. Det skulle vara något annorlunda och slutligen bestämde jag mig för att göra mitt namn på teckenspråk.
 - Ofta får jag frågor om min tatuering och vad den betyder. Man kan väl säga att den är ett sätt att visa att jag talar teckenspråk och vad jag heter, säger Ulrika Lindquist. Andra döva brukar berömma den och till och med de gamla döva som jag jobbar med inom hemvården i Majorna tycker att den är fin. Jag vill göra en tatuering till, men vilket motiv jag ska välja då har jag inte bestämt – än.



Kommentarer
Postat av: BigB.

jag formligen älskar din tatuering, så fin så fin!! På en fin tjej ska tilläggas :D Kram

Postat av: Lcykligen

Häftigt att du var med i tidningen i dag.. Snälla söta du, spara denna artikel så jag kan få läsa nån dag.. Kramm

2006-08-23 @ 20:14:40
Postat av: ulle74

Tack!!:D

2006-08-23 @ 20:50:16
URL: http://ulle74.blogg.se
Postat av: BigB.

ÄR inte det inlägget hela artikeln?? Gillar din tatuering väldigt mycket, har funderat på nåt liknande själv ;)

2006-08-25 @ 10:15:09
URL: http://brantings.blogg.se
Postat av: ulle74

BigB.

Ja, den inlägget är från artikeln.. Jaa, funderar på du!! Kram:)

2006-08-25 @ 17:08:33
URL: http://ulle74.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback