Utflykt till Gränna

Jag var på utflykt till Gränna på jobbet som jag var ledsagne till en brukare som sitter i rullstolen och hon åkte med en dövblind grupp.
Jag åkte buss hemifrån kl 06.37 o ch skulle vara i NE-plats (Nils Ericson Terminalen) kl.07.15, för att möta den personen jag jobbat med. Hon fick två st tolkar också på utflykt.
Vi kom fram till Gränna kl. ca 11.30 och vi tog en paus för fika emellan.
Vi stannade en ställe för att titta på olika glasformar. Det är handgjord av olika djur eller blommor o m.m. Jättefint, tycker vi och vi gick in till en jättevarm lokal som 2 män gjorde glas med rör som blåste i munnen. Dom visade oss tre djur som vi fick välja själv. Det blev ekorre, tjur och häst. Dom var så vacker. Det var jag som valde tjur. Det var egentligen jag tänkte ta ko först, men han tyckte det var lite svårt att göra en ko av glas så det blev tjur istället.
Å, så vacker och jag blev såå förtjust i den och ville köpa den. Det fick jag!!!:)

image31
TJUR

Det blev lite svårt att se på bilden, kanske?...
Visst fint är det, tycker ni?
Sedan åkte vi vidare till Gränna och skulle åka med båt kl 11.45 (tror jag) till Visingsö. En liten ö!
Vi kom dit och gick till häst och vagn. Vi åkte en runda och stannade en liten stund vid kyrkan.
Min brukare ville stanna i vagnen och vi tre (jag och 2 tolkar) fick gå runt lite i kyrka. Vi bestämde oss att gå upp till toppen i kyrkan. Puh, det var så jobbigt för det var så hög trappor att gå upp. Det var ganska lättare att gå ner igen. Hihi, jag fick så ont i benen och tränvärk.. Hihi:D
Sedan vi gick tillbaka till vagnen och åkte ivägen till Värdhuset för att äta middag. Det var god mat!
När vi var klart så vi gick till båten och åkte till Gränna. Vi åkte en lite bit och stanna en liten stund för lilla shoppning o köpa polkagris eller någon annat. Jag köpte en polka, violsmak. MUMS!!
Då åkte vi igen när vi var klart med lilla shoppning. Vi stannade en ställe och tog en fikpaus.
Sedan åkte vi direkt till Göteborg. Det ösregnade emellan två gånger på vägen hem. Ojoj, vilken väder!
Men vi hade haft det tur med väder ändå. Det var blandat sol,mulet och duggregn.
Vi kom framme till Göteborg kl 19.50. Jag fick åka vidare med samma buss till Kungälv för att lämna mig och de 2 äldre damer. Bra, va?.. Sedan bytte jag buss i bussstationen och åkte hem till mina kära lägenheten. Jag känns mig trött efter en lång utflykt i Gränna.
Det var en trevlig resa på utflykt!! 


Kommentarer
Postat av: sofia

Hej hej.. skönt att det gick bra för dig. Samt att du hade roligt.. väldigt fin tjur faktiskt. söt var den.. jag är tillbaka till jobbet nu.. känner mig bättre.
ha de så bra
kra sofia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback